سلام دوستان
مقدمه
تا حالا شده بخواین یه کار گروهی انجام بدین اما اونطور که انتظار دارین پیش نرفته؟؟؟
نرم افزار Asana پیگیری میکنه چه کسی مسئول چه کاری هست و اطلاعات مربوط به هر کار رو مشخص میکنه و در نهایت یاد آوری میکنه کار رو قبل از تموم شدن وقت، انجام بدی.
یا مثلا موقع امتحانا یه برنامه نوشتی که هر روز چه کاری انجام بدی اما نیاز داری که یکی، وظیفه های امروزت رو بهت یادآوری کنه؟؟؟
Asana به خوبی این شرایط رو مدیریت میکنه
پس اگه میخوای کار با نرم افزار Asana رو یادبگیری تا آخر این مقاله رو بخون 😊
نرم افزار Asana چیست؟
آسانا یک ابزار مدیریت پروژه و همکاری تیمی است که به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار گرفته است. این ابزار کمک میکند تا وظایف، پروژه ها و فعالیت های روزانه به طور موثرتری مدیریت شود.
نصب نرم افزار Asana:
با توجه به تصویر پایین ، ابتدا داخل گوگل، Asana را سرچ میکنیم ، سپس روی Download the Asana App کلیک میکنیم و از اینجا میتوان نسخه دسکتاپ، اندروید و یا ios را به راحتی دانلود کرد.
با توجه به تصویر پایین ، نسخه ios این نرم افزار رو از App Store دانلود میکنیم.
وقتی Aana دانلود شد، با ورود به آن، ابتدا باید ایمیل خود را وارد کنیم، سپس اسم و نقش خود را وارد میکنیم.
به همین راحتی تونستیم در این نرم افزار، یک حساب کاربری ایجاد کنیم.
تنظیمات پروفایل:
با توجه به تصویر پایین ، تنظیمات مربوط به پروفایل رو انجام میدهیم.
میتوان برای خود عکس و بیوگرافی تعیین کرد.
تنظیمات اعلانات:
همانطور که در تصویر پایین مشاهده میکنید ، میتوان نمایش اعلان ها را مدیریت کرد .
برای مثال میتوان تعیین کرد چه روز و ساعاتی، نوتیف ارسال نشود.
ایجاد پروژه:
با توجه به تصویر پایین، برای ساخت پروژه روی علامت + گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک میکنیم و سپس create a project را انتخاب میکنیم
برای پروژه، اسم مورد نظر را مینویسیم و سپس روی create کلیک میکنیم.
همانطور که مشاهده میکنید اول پروژه ایجاد شد و فقط کافیه برای این پروژه تسک های مورد نظر را ایجاد کنیم.
ایجاد تسک:
با توجه به تصویر پایین ، برای ایجاد تسک روی علامت + گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک میکینم و سپس create a task را انتخاب میکنیم .
برای تسک ، اسم موردنظر را مینویسیم و از قسمت Due date برای کار زمان مشخص میکنیم و همچنین از قسمت Unassigned، میتوان انجام این کار را بر عهده فرد موردنظر واگذار کنیم.
در سایر قسمت ها میتوان توضیحات، فایل و یا عکس به کار موردنظر اضافه کرد.
در نهایت روی create کلیک میکنیم و اولین کار (Task) ما ایجاد شد.
با کلیک بر روی این گزینه ها میتوان تسک ها را بر اساس فاکتور مورد نظر، فیلتر و یا مرتب کرد.
تنظیمات حساب کاربری:
با توجه به تصویر پایین، به قسمت Account رفته و میتوان حساب جدید اضافه کرد و یا از حساب فعلی خروج کرد.
سخن آخر
هر چه توجه شرکت ها به مدیریت پروژه به عنوان یک استراتژی کسب و کار بیشتر می شود، نرم افزارهای مدیریت پروژه مانند Asana، بیشتر مورد توجه قرار میگیرند.
امیدوارم مطالب فوق مفید واقع شده باشد.